tirsdag, juni 14, 2011

Kontraster

Martin Stærk, friluftslivslærer på Sagavoll, pleide å si at "det handler om kontraster". Og det er på mange måter sant. De tingene man husker er de tingene som skiller seg fra de hverdagslige tingene man gjør. Og dersom man har nok variasjon, vil kontrastene gjøre at man har en opplevelse av å ha et rikere liv.

Den kommende uken blir svært minnerik, det blir veldig gledesfylt, og det blir fryktelig trist.

På lørdag skal mine gode venner Eirik og Ingrid gifte seg. Det har jeg gledet meg til lenge, og det blir en stor fest på vestlandet. Det blir veldig ålreit.

På fredag som var, døde ei god venninne fra Tønsberg. Hun skulle ha vært i det nevnte bryllupet, men skal nå begraves om en uke, 3 dager etter bryllupet.

Det er mer kontrastfylt enn jeg setter pris på, og det har preget meg og alle jeg omgås.

Uansett om kontrastene gjør at man føler seg litt mer levende, så skulle jeg gjerne ha vært de foruten for at Eirin var her fremdeles.

Hvil i fred.

1 kommentar:

Son-B sa...

Jeg liker at du minnes Martin. Mange visdomsord den mannen.